Acest eveniment este confirmat de apariția Lunii Noi, chiar dacă aceasta este văzută numai de o persoană dreaptă sau de scurgerea celei de-a treizecea zile din luna precedentă, cea a lunii Shaban.
Ibn Omar, radhi Allahu anhu, a spus:
Oamenii se uitau să vadă Luna Nouă și atunci când i-am spus Profetului că am văzut-o, a postit și a poruncit oamenilor să postească.
relatat de Abu Dawud, Al-Hakim și Ibn Hibban, care l-a declarat sahih
Abu Huraira, radhi Allahu anhu, a relatat că Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam l-a învățat:
Postește după ce ai văzut Luna Nouă și întrerupe Postul la sfârșitul lunii, când o vezi. Dacă este ascunsă, așteaptă până când trece a treizecea zi a lunii Shaban. relatat de Bukhari și Muslim
Comentând asupra acesteia, Tirmidhi declară:
Majoritatea cunoscătorilor acționează în concordanță cu aceste relatări. Ei spun că este corect să se accepte dovada unei persoane, pentru a determina începutul Postului. Aceasta este opinia lui Ibn Al-Mubarak, Ash-Shafaꞌi și Ahmad. An-Nawawi a spus că aceasta este cea mai solidă opinie. În ceea ce privește Luna Nouă din luna Shawwal (care semnifică sfârșitul Postului), ea este confirmată de completarea celor treizeci de zile ale lunii Ramadan și cei mai mulți savanți susțin că Luna Nouă trebuie să fie raportată de cel puțin doi martori. Cu toate acestea, Abu Thaur nu face distincție între Luna Nouă a lunii Shawwal și cea a lunii Ramadan. În ambele cazuri, el acceptă dovada unui singur martor.
Ibn Rushd spune că:
Opinia lui Abu Bakr ibn Al-Mundhiri, care este de asemenea și a lui Abu Thaur și bănuiesc, cea a școlii Dhahiri, este susținută de următorul argument, dat de Abu Bakr Al-Mundhiri:
«Există un acord complet, cu privire la faptul că întreruperea Postului este obligatorie, că abținerea de la mâncare este bazată pe relatarea unei persoane și că situația trebuie să fie ca aceea de la începutul și sfârșitul lunii, pentru că ambele sunt pur și simplu semne care diferențiază timpul pentru Post de timpul pentru întreruperea Postului.»
Ash-Shaukani observă:
Dacă nu este nimic înregistrat autentic, care să afirme că o persoană poate accepta numai doi martori pentru sfârșitul lunii, atunci este evident, prin analogie, că un singur martor este suficient, așa cum este suficient și pentru începutul lunii. Prin urmare, adorarea bazată pe acceptarea unui raport evidențiază faptul că un singur raport este acceptat în fiecare caz, numai dacă sunt alte dovezi care să specifice particularitatea cazului, așa cum ar fi numărul martorilor cu privire la ceea ce este legat de avere și așa mai departe. Aparent, aceasta este opinia lui Abu Thaur.
Diferențele de reperare a Lunii
Conform majorității învățaților, nu contează dacă Luna Nouă a fost văzută în locații diferite. Cu alte cuvinte, după ce Luna Nouă este văzută oriunde în lume, devine obligatoriu pentru musulmani să înceapă Postul, așa cum Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam a spus:
Postește atunci când o vezi și întrerupe Postul atunci când o vezi.
Acest hadith se adresează în general întregii lumi musulmane și anume "dacă unul dintre voi vede Luna în orice loc, atunci aceasta va fi văzută de toți oamenii".
Conform lui Ikrimah, Al-Qasim ibn Mohammed, Salim, Ishaq, opinia corectă printre Hanafi și opinia aleasă între Shafaꞌi este: fiecare țară (sau teritoriu) să ia în considerare propria vedere a Lunii și nu neapărat să urmeze ceea ce văd ceilalți. Aceasta este bazată pe ceea ce Kuraib, radhi Allahu anhu, a spus:
În timp ce eram în Sham, Luna Nouă a lunii Ramadan a apărut joi seara. M-am întors în Medina la sfârșitul lunii. Acolo, Ibn Abbas m-a întrebat:
«Voi când ați văzut Luna Nouă?»
Eu am răspuns:
«Am văzut-o joi seara.»
El a întrebat:
«Tu ai văzut-o?»
Am spus:
«Da, oamenii au văzut-o și Muꞌawiyya a postit.»
El a zis:
«Dar noi am văzut-o vineri seara. Nu vom întrerupe Postul până când nu vom completa treizeci de zile sau până când nu vom vedea Luna Nouă.»
Am spus:
«Nu este vederea sau Postul lui Muꞌawiyya de ajuns pentru tine?»
El a zis:
«Nu... Aceasta este ceea ce a poruncit Mesagerul lui Allah.» relatat de Ahmad, Muslim și Tirmidhi
Despre acest hadith, Tirmidhi a spus:
Este hassan sahih gharib. Savanții musulmani acționează conform acestui hadith. Fiecare are modul propriu de observare.
În Fath Al-ꞌAlam Sharh Bulugh Al-Maram este declarat:
Opinia cea mai apropiată de adevăr este că fiecare teritoriu urmează modul său de observare, la fel și zonele care îl înconjoară.
Observarea semilunii de către o singură persoană
Savanții Fiqh-ului sunt de acord că, dacă o persoană vede Luna Nouă, trebuie să postească. Ata contrazice aceasta și spune că persoana nu trebuie să postească, până când o altă persoană vede Luna Nouă împreună cu ea. Opinia corectă este că persoana să întrerupă Postul, așa cum au stabilit Ash-Shafaꞌi și Abu Thaur.
Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam ținea și întrerupea Postul în funcție de poziția Lunii. Vederea poziției acesteia de către o singură persoană este de ajuns pentru el însuși și nu are nevoie de părerea altei persoane.
