Postul are două elemente esențiale (literal -stâlpi) care trebuie împlinite, pentru a fi valide și acceptate.
1. Abținerea de la faptele care întrerup Postul, de la răsăritul Soarelui până la apusul lui
Aceasta se bazează pe versetul:
Mâncați și beți până când puteți să deosebiți firul alb de firul negru, la revărsatul zorilor! Apoi țineți Postul până noaptea (...)Surat Al-Baqara 187
Este bazat, de asemenea, și pe hadith-ul relatat de Adiy ibn Hatim, radhi Allahu anhu, care a spus:
Atunci când versetul:
«Mâncați și beți până când puteți să deosebiți firul alb de firul negru»
a fost revelat, am luat o ață albă și una neagră și le-am pus sub perna mea. Pe timpul nopții, m-am uitat la ele să văd dacă le pot diferenția. Dimineața, am fost la Mesagerul lui Allah și i-am spus despre aceasta, iar el a zis:
«Este negrul nopții și albul zilei.» relatat de Bukhari și Muslim
2. Intenția
Allah ﷻ subhanahu wa ta'ala poruncește în Nobilul Coran:
Și nu li s-a poruncit decât să-L adore pe Allah, cu credință curată și statornică în Religia Lui.
Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam a spus:
Acțiunile sunt judecate conform intenției din spatele lor și pentru fiecare este ceea ce a intenționat.
Intenția trebuie să fie făcută înainte de Fajr, în fiecare noapte a lunii Ramadan. Acest lucru se bazează pe hadith-ul relatat de Hafsa, radhi Allahu anha, în care Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam a zis:
Cel care nu intenționează să postească înainte de Fajr, nu va posti *.
relatat de Ahmad, Nasaꞌi, Tirmidhi, Abu Dawud și Ibn Majah. Ibn Khuzaima și Ibn Hibban l-au clasificat sahih
* însemnând: nu va fi acceptat Postul lui.
Pronunțarea intenției este valabilă în orice perioadă a nopții. Ea nu trebuie spusă cu voce, în realitate este un act al inimii, ce nu implică limba. Acesta este împlinit de intenția persoanei de a posti, pentru a se supune lui Allah ﷻ subhanahu wa ta'ala și pentru a căuta mulțumirea Lui. Dacă cineva mănâncă de suhur, cu intenția de a posti și de a se apropia de Allah Preaînaltul prin abstinență, înseamnă că persoana și-a împlinit intenția. Dacă cineva decide că va posti în ziua următoare, doar de dragul lui Allah ﷻ subhanahu wa ta'ala, atunci acesta a împlinit intenția, chiar dacă nu a mâncat de suhur.
În conformitate cu mulți dintre învățați, intenția pentru un Post voluntar poate fi făcută în orice moment, înainte de orice masă. Această opinie este bazată pe hadith-ul Aishei, radhi Allahu anha:
Profetul a venit la noi într-o zi și a spus:
«Aveți ceva de mâncare?»
Noi am răspuns:
«Nu.»
El a zis:
«Atunci țin Post.» relatat de Muslim și Abu Dawud
Hanafi și Shafaꞌi spun că intenția trebuie făcută înainte de prânz (pentru Postul voluntar). Opinia lui Ibn Masꞌud și a lui Ahmad este aceea că intenția poate fi făcută înainte sau după prânz.
Pentru cine este Postul obligatoriu?
Toți învățații musulmani au fost de acord că Postul este obligatoriu pentru fiecare musulman sănătos, adult, care nu călătorește în acel moment. Cât pentru femeie, ea trebuie să nu fie la menstruație sau să aibă o sângerare post-natală. Cei care sunt nebuni, minori, călători, femeile aflate la menstruație sau cu sângerare post-natală, cele care alăptează de puțin timp sau gravidele, nu trebuie să postească.
Pentru unii dintre ei, Postul nu este obligatoriu deloc, de exemplu pentru cei care sunt lipsiți de facultățile mintale. În cazul minorilor, părinții sunt tutorii lor și ar trebui să îi încurajeze să postească. Unii întrerup Postul și recuperează zilele mai târziu, în timp ce alții întrerup Postul și plătesc ispășire (în acest caz, nu sunt obligați să recupereze zilele pierdute). Vom explica fiecare grup cu mai multe detalii, inshaAllah.
Postul necredinciosului și al nebunului
Postul este un act de adorare în Islam, deci nu este obligatoriu pentru cei nemusulmani. De asemenea, Postul nu este obligatoriu pentru nebuni, din cauza inabilității lor de a înțelege ceea ce fac.
Ali, radhi Allahu anhu, a relatat că Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam a spus:
Creionul a fost ridicat pentru trei grupuri de oameni și ei nu vor fi responsabili pentru acțiunile lor: nebunul, până când devine sănătos, cei care dorm, până când se trezesc, și minorii, până când ajung la pubertate. relatat de Ahmad, Abu Dawud și Tirmidhi
Postul minorilor
Pentru că minorii nu sunt obligați să postească, este mai bine ca tutorii lor să îi încurajeze să postească, pentru a se obișnui cu Postul de la vârste fragede. Ei postesc atât cât sunt capabili, apoi întrerup Postul. Ar-Rabiꞌa bint Maꞌudh, radhi Allahu anha, a relatat:
În dimineața zilei de Ashura, Mesagerul lui Allah a trimis un om la reședința Ansarilor, spunând:
«Cel care și-a petrecut dimineața postind, să completeze Postul său. Cel care nu și-a petrecut dimineața postind, să postească pentru restul zilei.»
După ce am auzit aceasta, am postit, de asemenea și copiii noștri. Mergeam la moschee și făceam jucării umplute cu bumbac, pentru copii. Dacă unul dintre ei începea să plângă din cauza foamei, îi dădeam o jucărie, să se joace până la timpul mesei. relatat de Bukhari și Muslim