Acest site folosește «Cookies» Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora. Am înțeles

Recitarea Coranului în luna Ramadan

În ceea ce privește recitarea Coranului în timpul rugăciunilor din nopțile din luna Ramadan sau chiar din zilele obișnuite, Profetul Salla-llahu 'alahi wa sallam nu a pus o limită în care să spună că aceasta e prea mult sau aceasta este prea puțin.


Mesagerul lui Allah Salla-llahu 'alahi wa sallam uneori recita îndelung din Coran, alteori mai scurt, uneori recita 20 de versete, alteori 50. El Salla-llahu 'alahi wa sallam a spus:


Acela care se roagă noaptea și recită 100 de ayat nu va fi socotit dintre cei superficiali." sau, în altă variantă: "….va fi socotit dintre cei sinceri și devotați, dintre credincioși. relatat de Albani

În timpul rugăciunilor de noapte, Profetul Salla-llahu 'alahi wa sallam uneori recita cele 7 sure lungi: Al-Baqara, Al-Imran, An-Nisa, Al-Maida, Al-Anam, Al-Araf și At-Tawba.


Hudhayfa ibn Yaman, radhi Allahu anhu, care se ruga în spatele Profetului Salla-llahu 'alahi wa sallam relata că:


Trimisul lui Allah Salla-llahu 'alahi wa sallam recita într-o singură rakaa Surat Al-Baqara, An-Nisa, Al-Imran și Al-Maida și le recita încet, pe ton moderat. relatat în Takhrij Meshket Al Masabih

Se relatează într-o narațiune autentică faptul că atunci când Omar, radhi Allahu anhu, era numit de Ubai ibn Ka'b, radhi Allahu anhu, să conducă rugăciunea din luna Ramadan și făcea cele 11 rakaat, el recita din Coran surele cu ayat-uri (versete) lungi, iar unii oameni se sprijineau în bastoane sau bețe, căci rugăciunea dura prea mult și nu se termina decât la Fajr.


Într-o altă relatare autentică, se narează că Omar, radhi Allahu anhu, chema recitatori de Coran, pentru nopțile din luna Ramadan și îl punea pe cel mai rapid dintre ei să recite 30 de ayat-uri, pe cel ce recita moderat, 25 de ayat-uri, iar pe cel ce recita prelungit, numai 20 de ayat-uri.
În cazul în care cineva face singur Qiyam Al-Layl, atunci el poate să îl facă cât de lung vrea, iar dacă se face rugăciune comună, atunci se poate stabili cu imamul durata ei.


Desigur, este recomandat ca rugăciunea de noapte să fie cât mai lungă și, mai ales în luna Ramadan, nu este indicat să se exagereze și să se petreacă toate nopțile anului în Qiyam Al-Layl, ci să se urmeze exemplul Profetului Salla-llahu 'alahi wa sallam care a spus:


Cele mai bune învățăminte sunt cele ale lui Mohammed.

Cel ce este imam trebuie să țină cont de faptul că alături de el se roagă mai multe persoane și nu este indicat să facă lungimea rugăciunii după voia lui, ci trebuie să se pună de acord cu restul care îl urmează, deoarece Profetul Salla-llahu 'alahi wa sallam a spus:


Dacă vreunul dintre voi conduce pe oameni în rugăciune, să facă în așa fel încât să nu fie lungă, deoarece printre cei ce vă urmează sunt și foarte tineri, și bătrâni, și bolnavi, și slăbiți, și dintre cei ce se află în situații apăsătoare. Însă acela care se roagă singur, să facă rugăciunea sa de lungimea care îi place lui. relatat de Bukhari

Sheikh Ibn Baaz spune că unii dintre învățați sugerează că este de preferat să se recite tot Coranul în timpul rugăciunilor de noapte din luna Ramadan, deoarece aceasta este o oportunitate pentru toată lumea să îl parcurgă în întregime, într-un timp mai scurt, însă nu există nicio dovadă care să facă obligatorie aceasta, sau măcar să susțină că este recomandat.


Unii oameni cred că este obligatorie recitarea completă a Coranului în timpul nopților lunii Ramadan, deoarece aceasta derivă din faptul că Profetul Salla-llahu 'alahi wa sallam a revizuit întreg Coranul împreună cu Jibril, aleihi sallam. Sheikh Ibn Baaz explică faptul că din aceasta se poate deriva doar o regulă, că este bine ca un musulman să revizuiască întreg Coranul împreună cu cineva care îl poate ajuta să aibă un beneficiu din această recapitulare, tot așa precum a făcut și Mesagerul lui Allah, salla Allahu aleihi wa sallam; însă să nu se considere că Jibril, aleihi sallam, a fost profesor pentru Trimisul lui Allah Salla-llahu 'alahi wa sallam ci Jibril, aleihi sallam, a fost doar împuternicitul lui Allah subhanahu wa ta'ala.


De la Abu Dawud a parvenit o relatare despre Yazid ibn Abdullah, radhi Allahu anhu, care l-a întrebat pe Profet, salla Allahu aleihi wa sallam:


În câte zile este permisă o completă recitare a Coranului, o, Trimis al lui Allah?», iar el Salla-llahu 'alahi wa sallam i-a răspuns: «Într-o lună.» Yazid a spus: «Dar eu sunt mai rapid și pot face aceasta într-un timp mai scurt!» Și tot a ținut-o cu această replică, până când Profetul Salla-llahu 'alahi wa sallam i-a zis: «Săvârșește recitarea completă în 7 zile.» Yazid a răspuns la fel: «Pot și mai repede de atât.» Atunci Mesagerul lui Allah Salla-llahu 'alahi wa sallam i-a explicat: «Acela care termină recitarea Coranului în mai puțin de trei zile, nu înțelege nimic din el.

Așadar, recitarea completă sau parțială a Coranului în luna Ramadan, depinde de înțelegerea făcută între oamenii care fac rugăciunea comună, însă dacă se dorește recitarea completă, atunci ea nu poate fi făcută în mai puțin de trei zile.


De asemenea, nu este interzis imamului să recite după Mushaf, în cazul în care nu cunoaște foarte bine (adică pe din afară) Coranul, însă celor care îl urmează nu le este permis, după opiniile învățaților.


Nu este greșită nici repetarea unor anumite versete din Sfântul Coran care se referă la îndurarea sau la pedeapsa lui Allah subhanahu wa ta'ala, deoarece este în conformitate cu Sunna. Mesagerul lui Allah Salla-llahu 'alahi wa sallam obișnuia să repete versetul


De-i osândești, ei sunt doară robii Tăi, iar de-i ierți pe ei, Tu ești [Cel] Puternic, Înțelept [Aziz, Hakim]!

Surat Al-Ma'ida 118


și îl repeta de multe ori, însă numărul repetărilor consecutive depinde de abilitatea imamului de a recita sau de a-și face discursul.


Allahu Alam

18db7a29jpg