1. Zilele de Aid
Toți învățații au fost de acord că un astfel de Post este interzis. Nu contează dacă este un Post obligatoriu sau voluntar.
Omar, radhi Allahu anhu, spune:
Mesagerul lui Allah a interzis Postul în aceste două zile. În ceea ce privește ziua de Aid Al-Fitr, a întreruperii Postului, aceasta este pentru a întrerupe Postul lunii Ramadan. În ziua de Aid Al-Adha, Ziua Sacrificiului, trebuie să mănânci din ceea ce sacrifici. relatat de Ahmad, Nasaꞌi, Tirmidhi, Abu Dawud și Ibn Majah
2. Zilele de Tashriq (cele trei zile care urmează Aid-ului Al-Adha)
Nu este permis Postul pe parcursul celor trei zile care urmează Aid-ului Al-Adha.
Abu Huraira, radhi Allahu anhu, a relatat că Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam l-a trimis pe Abdullah ibn Huzhaqah să anunțe la Mina:
Nu postiți aceste zile. Ele sunt pentru mâncare, băutură și pomenirea lui Allah. relatat de Ahmad, cu un lanț bun
Ibn Abbas, radhi Allahu anhu, a relatat că Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam a trimis o persoană să anunțe:
Nu postiți în aceste zile, ele sunt zile pentru mâncare, băutură și reuniune cu familia. relatat de Tabarani, în Al-Awsat
Școala Shafaꞌi permite Postul în zilele de Tashriq, dacă este un motiv pentru Post, pentru un jurământ, răscumpărare sau recuperarea zilelor pierdute din luna Ramadan. Posturile care nu au un motiv special nu sunt permise și nu există niciun dezacord din acest punct de vedere. Shafaꞌi a aplicat același raționament, pe care l-a avut atunci când a spus că Rugăciunile făcute cu un motiv specific (de exemplu, Rugăciunea de salut a moscheii și altele) sunt permise chiar și în timpul în care Rugăciunile sunt interzise.
3. Postul ținut numai în ziua de vineri
Ziua de vineri este un tip de Aid săptămânal pentru musulmani și, prin urmare, este interzis Postul în această zi. Cei mai mulți dintre învățați spun că Postul din această zi este neplăcut, însă nu e unul dintre lucrurile complet interzise.
Dacă cineva postește cu o zi înainte sau după ea, sau este ziua unui Post făcut de obicei (de exemplu, în zilele 13, 14 și 15 ale lunii), sau este ziua de Arafa sau Ashura, atunci Postul în acea vineri nu este neplăcut.
Abdullah ibn Amr, radhi Allahu anhu, a relatat:
Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam a intrat în camera Juwayriei bint Al-Harith, în timp ce ea postea, într-o zi de vineri. El ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam a întrebat-o:
«Ai ținut Post ieri?»
Ea a răspuns:
«Nu.»
El a spus:
«Intenționezi să postești și mâine?»
Ea a răspuns:
«Nu.»
Apoi, el a zis:
«Atunci întrerupe-ți Postul.» relatat de Ahmad și Nasaꞌi, cu un lanț bun
Amr Al-Ashari a relatat că l-a auzit pe Profet ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam spunând:
Într-adevăr, ziua de vineri este Aid pentru voi, prin urmare nu postiți decât dacă postiți cu o zi înainte sau după ea. relatat de Al-Bazzar, cu un lanț bun
Ali, radhi Allahu anhu, a zis:
Cel care vrea să postescă voluntar, trebuie să postească joia, în locul zilei de vineri, pentru că vineri este pentru mâncare, băutură și pomenire. relatat de Ibn Abu Shaibah, cu un lanț bun
În cele două Sahih (Bukhari și Muslim), Jabir, radhi Allahu anhu, a relatat că Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam a zis:
Nu postiți vinerea, decât dacă postiți împreună cu ziua dinainte sau de după ea.
Versiunea lui Muslim spune:
Nu alegeți noaptea de vineri (noaptea de joi spre vineri) ca noapte specială pentru Rugăciunile de noapte. De asemenea, nu alegeți vinerea ca zi de Post, cu excepția cazului în care ea apare în zilele în care postiți de obicei.
4. Postul ținut numai în ziua de sâmbătă
Busr As-Salmi a relatat de la sora lui As-Sama, radhi Allahu anha, că Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam a spus:
Nu postiți zilele de sâmbătă, cu excepția cazului în care este Post obligatoriu. Nu trebuie să postiți, chiar dacă nu găsiți nimic de mâncare, puneți deoparte câteva coji de struguri sau o ramură de copac, pe care să le mestecați.
relatat de Ahmad, Nasaꞌi, Tirmidhi, Abu Dawud, Ibn Majah și Al-Hakim. Al-Hakim a spus că este sahih, în timp ce Tirmidhi l-a numit hassan
Tirmidhi a spus că ceea ce este neplăcut în acest caz, este ca o persoană să aleagă în mod special ziua de sâmbătă pentru Post, deoarece această zi este celebrată de evrei.
În contradicție cu ceea ce este relatat mai sus, Umm Salama, radhi Allahu anha, susține că:
Profetul obișnuia să postească mai mult în zilele de sâmbătă și duminică, decât în restul zilelor. El spunea:
«Acestea sunt zilele de Aid ale politeiștilor și îmi place să mă diferențiez de ei.» relatat de Ahmad, Bayhaqi, Al-Hakim și Ibn Kuzaimah, care l-a numit sahih
Școlile de Jurisprudență Hanafi, Shafaꞌi și Hanbali au spus că este neplăcut să se postească numai în ziua de sâmbătă, datorită dovezilor precedente. Maliki se diferențiază de ei, dar hadith-ul este o dovadă împotriva lui.
5. În "ziua îndoielii"
Amar ibn Yasir, radhi Allahu anhu, a spus:
Cel care postește în "ziua îndoielii" nu l-a ascultat pe Abu Qasim (Profetul, salla Allahu aleihi wa sallam). relatat de Nasaꞌi, Tirmidhi, Abu Dawud și Ibn Majah
Despre aceasta, Tirmidhi a zis:
Este un hadith hassan sahih. Majoritatea cunoscătorilor acționează conform acestuia. Este opinia lui Sufyan Ath-Thaur, Malik ibn Abbas, Abdullah ibn Al-Mubarak, Ash-Shafaꞌi, Ahmad și Ishaq, toți urăsc Postul în "ziua îndoielii". Majoritatea este de părere că, dacă cineva postește într-o asemenea zi și se dovedește a fi parte din luna Ramadan, atunci acea zi trebuie recuperată. Dacă această zi apare în perioada în care persoana postește cu regularitate, atunci este permis să postească în acea zi.
Așa cum a fost relatat de grup, Abu Huraira, radhi Allahu anhu, a relatat că Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam a spus:
Nu precedați luna Ramadan prin a posti o zi sau două înainte, cu excepția cazului în care este o zi în care cineva postește cu regularitate.
Despre acest hadith, Tirmidhi a spus:
Acest hadith este hassan sahih și învățații acționează conform lui. Le displace faptul că cineva grăbește luna Ramadan, prin faptul că postește cu o zi înainte. Dacă cineva postește cu regularitate și această zi apare, atunci, după opinia lor, nu există nicio problemă cu Postul ținut în acea zi.
6. În fiecare zi a anului
Este interzis Postul în fiecare zi a anului, pentru că sunt anumite zile în care Postul este interzis. Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam a spus:
Nu este nicio recompensă pentru Postul celui care postește continuu.relatat de Ahmad, Bukhari și Muslim
Dacă o persoană întrerupe Postul în zilele de Aid și în zilele de Tashriq, Postul său continuu nu va mai fi considerat neplăcut.
Comentând asupra acestui lucru, Tirmidhi a zis:
Unui grup de învățați îi displace ideea Postului în fiecare zi, dacă acesta cuprinde zilele de Aid și zilele de Tashriq. Dacă o persoană întrerupe Postul în aceste zile, acțiunea sa nu va mai fi neplăcută, iar în acest caz, ea nu postește întregul an.
Învățații sunt Malik, Ash-Shafaꞌi, Ahmad și Ishaq.
Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam i-a aprobat lui Hamza Al-Aslami, radhi Allahu anhu, numeroase Posturi, atunci când i-a spus:
Postește dacă vrei și întrerupe Postul, dacă vrei.
7. Femeia postește în prezența soțului ei, numai cu permisiunea lui
Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam a interzis femeii să postească dacă soțul ei este prezent, până când ea are permisiunea lui pentru a posti. Abu Huraira, radhi Allahu anhu, a relatat că Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam a zis:
O femeie să nu postească nici chiar pentru o zi în prezența soțului ei, numai în cazul în care are permisiunea lui, cu excepția lunii Ramadan. relatat de Ahmad, Bukhari și Muslim
Învățații au interpretat aceasta ca fiind unul dintre luvrurile interzise și au permis soțului să oprească Postul soției în cazul în care ea postește fără permisiunea lui și el vrea să aibă relații intime cu ea. Acest lucru este adevărat, evident, pentru celelalte zile, care nu sunt în luna Ramadan, caz în care ea nu are nevoie de permisiunea lui. Similar, dacă ea postește fără permisiunea lui, pentru că soțul nu era prezent, el are dreptul să îi întrerupă Postul, atunci când se întoarce.
Dacă soțul este bolnav sau incapabil să aibă relații intime, este permis femeii să postească fără acordul soțului, aceasta fiind similar cu cazul în care soțul nu este prezent.
8. Postul Al-Wisal, Postul continuu
Abu Huraira, radhi Allahu anhu, a relatat că Profetul ﷺ Salla-llahu 'alahi wa sallam a spus:
«Nu faceți Al-Wisal.»
A spus aceasta de trei ori și oamenii i-au zis:
«Dar tu faci Al-Wisal, Mesager al lui Allah.»
El a spus:
«Voi nu sunteți ca mine, în această privință. Îmi petrec noaptea într-o asemenea stare, pentru că Allah mă hrănește și îmi dă să beau. Fiți devotați faptelor voastre.» relatat de Bukhari și Muslim
Învățații musulmani spun că această interdicție implică faptul că actul este neplăcut.
Ahmad și Ishaq au spus că este permis Postul până la masa din zori, atât timp cât aceasta nu este o dificultate pentru cel care postește.
Această opinie este bazată pe ceea ce Bukhari a înregistrat sub autoritatea lui Abu Saꞌid Al-Khudri, radhi Allahu anhu:
Mesagerul lui Allah a spus:
«Nu faceți Al-Wisal. Dacă unul dintre voi insistă în a face Al-Wisal, el poate continua Postul (după apus), până la masa din zori.»
Situațiile în care postul este interzis